Türlerin tartışıldığı ve dışına çıktığı gelişmelerle kendini var eden pozitif bilimlerdeki ulaşım edebi türler söz konusu olduğunda daha esnek bir zemine emanet eder. Edebi türlerin zayıfladığı bu anlamın anlamı bir süre yaklaşıp sonra bu çaptan uzaklaşarak kendi tarihselliğini sürdürür. Bu devinimin düşünce alanındaki gelişimlere neredeyse paralel olacak şekilde özellikle biçim değişikliği üzerinden kendini gösterir. Sözü edilen hareketlilik bu çalışma özelinde Antik Yunan'daki düzene ve kozmosa saklanan türlere ait şekiller şekillendirmesinden başlar. Bu durum beraberinde gelen türlere ait bir zihinsel şemayı getirir. Uzun süre sadık kalınan bu şema önce modernizm sonra postmodernizm ile bir hareketlilik yaşar. Modernizmin kendine ait yeni sınırlarla var olması edebi türlerin sınırlarında boyuncaya yol sağlar. Bu gelişmelerin türler arası geçişe yönelik büyük değişimleri sunacak postmodernizm öncesine dair işaretlerdir. Modernizmin kurucu unsurlarını yıkarak kendini inşa eden postmodernizm edebi türlerin modernizmde yaşadığı yeni sınırlanmayı aşmaya odaklıdır. Bu kapsamlı modernizmin edebi türlerinin sınırlarında kırılmalarından kısaca söz ederek postmodernizme geçiş yapılır. Postmodernizmin edebi türlerinin sınırlarıdaki çözülme ve açıklıkların üzerindeki baskın rolü tartışılır. Çalışmada Cemal Şakar'ın Mürekkep isimli eserinde yer alan Önce Vatan öyküsündeki postmodern unsurlar ve bu unsurların türdeki varlığın silikleşmesi üzerinde etkileri örneklenmeye çalışılır.
Yeni Türk Edebiyatı, edebi türler, postmodernizm, Cemal Şakar, Mürekkep.