Ölçme ve değerlendirme, öğretim süreçlerinin ayrılmaz bir bileşeni olarak kabul edilir ve öğrenme etkinliklerinin etkisini artırmak için hayati öneme sahiptir. Bu bağlamda günlükler; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın öngördüğü ölçme ve değerlendirme ilkeleri ile uyumlu olarak öğrencinin bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini kapsamlı bir şekilde geliştirebilecek aynı zamanda öğrenci merkezli bir öğrenme deneyimi sunabilecek güçlü bir araçtır. Günlük tutma uygulamaları öğrencinin sürekli olarak kendini ifade etme süreci içinde olmasını sağlar, öğrenme süreçlerini ve deneyimlerini düşünme fırsatı verir. Ayrıca öğretmenlere öğrencilerin gelişimini sürekli gözlemleme, anlık geri bildirimler sağlama ve bireysel öğrenci ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş yönlendirmelerde bulunma imkânı tanır. Günlükler bu çok boyutlu yararlarıyla öğrencilerin dilsel yetkinliklerini geliştiren ve onların dil üzerine derinlemesine düşünmelerini sağlayan, klasik sınav yöntemlerinin ötesinde dinamik ve interaktif bir değerlendirme biçimidir. Bu çalışmanın amacı, Türkçe eğitiminde tamamlayıcı değerlendirme aracı olarak günlüklerin kullanımının önemi ve işlevlerine dikkat çekmektir. Araştırma, öğrencilerin kendini ifade etme aracı ve akademik başarının ölçülmesine yardımcı olacak önemli bir ölçme değerlendirme aracı olan günlük ile ilgili bilgilerin uygulamada kullanılabilmesi amacıyla gerçekleştirilen kuramsal temelli bir çalışmadır. Bu çerçevede günlüğün Türkçe eğitiminde bir değerlendirme aracı olarak uygulanabilirliğini ve kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak için birtakım önerilerde de bulunulmuştur.
Türkçe eğitimi, ölçme ve değerlendirme, tamamlayıcı değerlendirme aracı, günlük.