Değerlerin ve öğretilerin edinimi fiziksel ihtiyaçlar kadar önemlidir. Bu bağlamda çocukluk döneminde sunulan çeşitli öğrenme yöntemleri ve keşif fırsatları kritik önem taşır. Bu edinimin kazanılmasındaki fırsatlardan biri olan edebiyat, bağlamın gücünü kullanarak çocukların hayal güçlerini besleyen ve yaşam deneyimlerini zenginleştiren etkili bir araç olarak öne çıkar. Özellikle çocuk edebiyatı, ilgililerine yaş ve gelişim seviyelerine uygun eserlerle hem eğitici hem de eğlenceli içerikler sunar. Çocuklar için hazırlanan gazete ve dergiler de bilgiye erişimi arttırma ve çeşitli konularda farkındalık kazandırma bakımından önemli kaynaklardır. Bu yayınlar, zengin içerikleri ve çekici görsel tasarımlarıyla çocukların okuma alışkanlıklarını geliştirmelerine büyük katkı sağlarken bilgi edinmelerini ve sanatsal zevklerini arttırmalarını destekler. Türkiye’de Cumhuriyet’in ilanıyla birlikte, ‘genç Cumhuriyet çocuklarının eğitimine ve kültürel gelişimine öncelik tanınmıştır. Bu dönem yayınları hem Türk hem de dünya edebiyatından seçilmiş metinlerle çocuklara bilgi kazandırmayı ve estetik bir deneyim sunmayı amaçlamış; ilk beş yılda bilim ve akıl odaklı içerikleriyle, çocukları modern eğitim anlayışına hazırlayarak toplumsal dönüşümün bir parçası olarak önemli bir köprü işlevi görmüştür. İstanbul’da çıkan yedi sayılık Haftalık Resimli Gazetemiz ile İzmir’de çıkan altı sayılık Mektepliler Alemi, bahsedilen hedefler ışığında yayın sürecine başlamış, farklı türde metinlere yer vermişlerdir. Bu çalışmada dönemindeki yayınlara nazaran farklılık yaratamayan, beklenenden kısa ömürlü olan iki yayının içeriğinde okuyuculara verilmek istenen iletiler tespit edilmeye çalışılmıştır.
Çocuk, çocuk edebiyatı, Osmanlı alfabeli çocuk dergileri, Haftalık Resimli Gazetemiz, Mektepliler Alemi.