Bir dilin söz varlığı; o dilin ne ölçüde güçlü ve zengin olduğunun göstergesidir. Kişisel söz varlığı zengin bireyler; anlama, anlatma, kendini ifade edebilme, sosyal iletişim, akademik ve bilimsel yetkinlik gibi alanlarda daha başarılıdırlar. Bir dilin söz varlığı, bireylere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri vasıtasıyla aktarılmaktadır. Bu doğrultuda Türkçe öğretiminde söz varlığı çalışmaları; belirli hedeflere yönelik ve planlı bir şekilde yapılmalıdır. Türkçe öğretiminin özel amaçlarından biri olan söz varlığını zenginleştirme çalışmalarında yazılı metinlerin de önemli rolü bulunmaktadır. Farklı yazarlar tarafından yazılmış kitapların söz varlığının tespit edilmesi, bulguların yorumlanması önemlidir. Bu çalışmada Varol Yaşaroğlu’nun 13 kitaptan oluşan Kral Şakir resimli kitap serisinin söz varlığını tespit etmek ve serideki söz varlığının Türkçe öğretimine katkısını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış; çalışmada kitaplarda yer alan deyimler, atasözleri, ilişki sözleri, kalıplaşmış sözler, ikilemeler, terimler, yabancı sözcükler, yansıma sözcükler, argo sözler ve özel adlar tespit edilmiştir. 13 kitaptan 1340 deyim, 9 atasözü, 627 ilişki sözü, 4 kalıplaşmış söz, 480 ikileme, 1269 terim, 3036 yabancı sözcük, 78 yansıma sözcük, 13 argo söz ve 3457 özel ad tespit edilmiştir. Yapılan tespitler sonucu elde edilen sayısal veriler yorumlanmış ve kitapların Türkçe öğretimine sunduğu katkı söz varlığı özelinde değerlendirilmiştir.
Dil, dil becerisi, Türkçe öğretimi, söz varlığı, Kral Şakir.