Zengin bir yapıya sahip olan Türk kültürünün aktarımında türküler büyük bir önem taşımaktadır. Türkülerin yaratıcısı olan aşıklar da bu kültürün taşıyıcılarından olup geleneği genç kuşaklara aktaran önemli bir halk kültürü unsurudur. Yazılı edebiyatın gelişmediği süreçlerde kültürel ögelerin folklorik halk ürünü olan türkülerle anlatıldığı düşünüldüğünde bu durumun bir eğitim aracı olarak ta kullanılabileceği söylenebilmektedir. Bu bağlamda etnopedagoji kavramı çocuklara ve genç nesillere değerleri öğretmek adına kullanılabilen süreçlerden biridir. Türküler aracılığıyla değerler eğitimi ve kültürel aktarım sağlanmaktadır. Aşık Yaşar Reyhani türküleri de bu bağlamda önemli bir yere sahiptir. Araştırma kapsamında Aşık Yaşar Reyhani’nin türküleri etnopedagojik bağlamda incelenerek bireylerin eğitiminde hangi değerlere yer verildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda bestelenen ve ulaşılabilen 42 Aşık Yaşar Reyhani türküsü incelenmiş ve doküman analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Türk kültürünün önemli bir folklorik ögesi olan türkülerin etnopedagojik bağlamda etkili bir eğitim aracı olarak kullanılabileceği ortaya konmuştur. Türküler etnopedagojik bağlamda kültürün aktarımında ve genç kuşaklara aidiyet bilimcinin kazandırılmasına katkı sağlamaktadır.
Aşık, Aşıklık geleneği, Aşık Yaşar Reyhani, Etnopedagoji, Kültürel aktarım.