Öz Yaratıcı dinleme becerileri, Türkçe dersinin 8. sınıf düzeyinde verilen dinleme stratejilerinden biridir. Araştırma sonuçları büyüklerin aksine küçük yaş grubunda olan bireylerin daha yaratıcı olduğunu belirtmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, yaratıcı dinleme becerilerinin 6. sınıf düzeyinde dinlediğini anlamaya etkisini belirlemeyi amaçlanmıştır. Ön test ve son teste dayalı yarı deneysel modele göre yapılandırılan bu araştırmaya 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ordu ilinde öğrenim gören 44 öğrenci katılmıştır. 22 öğrenci deney grubunu, 22 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Dinleme etkinliklerinde kullanılmak için metin taraması yapılmıştır. Yaratıcı düşünme aşamalarına göre planlanan etkinlikler için uzman görüşü alınmıştır. Deney grubuyla haftada iki saat olmak üzere sekiz hafta süresince yaratıcı dinleme etkinlikleri yapılmıştır. Çalışma grubuna araştırmacı tarafından oluşturulan, uzman görüşü alınan ve geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılan “Öyküleyici Metin Dinlediğini Anlama Testi” ile “Bilgilendirici Metin Dinlediğini Anlama Testi” uygulanmıştır. Dinlediğini anlama testlerinin geçerlilik ve güvenilirlik testlerinde TAP (Test Analysis Program), verilerin analizinde Jamovi bilgisayar programı kullanılmıştır Çalışma sonucunda deney grubu ve kontrol grubu son test puanları arasında anlamlı bir farkın oluşmadığı gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, yaratıcı dinleme, dinlediğini anlama, 6.sınıf.