Nahid Sırrı Örik farklı türlerde yazdığı eserler ve yaptığı çevirilerle Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı için önemli bir kalemdir. Edebiyatın haricinde de özellikle resim sanatıyla ilgilenen Nahid Sırrı, sanat ve sanatçının kıymetini sıklıkla dile getirmiştir. Bu konudaki düşüncelerini çeşitli yazılarında, kurguladığı metinlerde bilinçli bir şekilde işlemiştir. Özellikle sosyo-kültürel ve ekonomik değişimlerle birlikte sanat konusundaki hassasiyetin bozulmasına yönelik sanatçı duyarlılığına yakışır bir tavır takınır. Sanatın özgür ruhu, sanatçının yaratıcılığı ve kabiliyeti Nahid Sırrı’nın edebî ortamında farklı bir şekilde ele alınır. Bunların yer aldığı iki örnek de çalışma içerisinde değerlendirilen “Şair Necmi Efendi’nin Bahar Kasidesi” ve “Muharrir” adlı eserlerdir. Bir şairin ve bir yazarın sanatçı kimliği, sanat eseri üretimi aşamasında ve sonrasında karşılaştığı sancılı durumlar dönemin sanat ve sanatçıya bakışını anlamaya da ışık olmaktadır. Çalışmada Nahid Sırrı’nın San’atkârlar adlı öykü kitabından “Şair Necmi Efendi’nin Bahar Kasidesi” ve bütün oyunlarının yer aldığı kitabından “Muharrir” başlıklı oyun tematik açıdan karşılaştırmalı bir incelemeyle değerlendirilecektir.
Nahid Sırrı Örik, Sanat, Sanatçı, “Şair Necmi Efendi’nin Bahar Kasidesi”, “Muharrir”.