Bu araştırmanın amacı, Eğitim Programları ve Öğretim alanında programın psikolojik temelleriyle ilişkilendirilen, kavram karmaşası bulunan öğretim stratejisi, öğretim yöntemi ve öğretim tekniği kavramlarının eğitim bilimcilerin görüşleriyle anlamlandırılmasıdır. Araştırma, 13 eğitim bilimci ile yapılan görüşmelere dayanan nitel bir çalışmadır ve fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretim stratejisi; öğrenme-öğretme sürecinde izlenen genel bir yol ve planlama aracı olarak tanımlanırken, öğretim yöntemi; stratejiden daha spesifik, dersin içeriğini aktarmada kullanılan yapılandırılmış bir yol olarak, öğretim tekniği ise öğretim yöntemini destekleyen, somut ve kısa süreli uygulamalardan oluşan bir yapı olarak tanımlanmıştır. Bu üç kavram arasında hiyerarşik bir ilişki (Kuram › Yaklaşım › Strateji › Yöntem › Teknik) bulunduğu ve kavramların programın psikolojik ve felsefi temelleriyle ilişkili olduğu saptanmıştır. Kavramların alanyazında uygun ve uygun olmayan kullanımları örneklerle açıklanmıştır. Öğretim stratejisi, yöntemi ve tekniği kavramları arasındaki anlam ve kullanım belirsizliklerinin, bu kavramların öğretim süreçlerinde doğru şekilde uygulanması için çözülmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Öğretim stratejisi, öğretim yöntemi, öğretim tekniği, eğitim programlarının psikolojik temelleri, kavram karmaşası