Araştırmada, dijital hikâyelerin çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Ayrıca ebeveynlerin dijital hikâye platformlarını kullanırken yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri de incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 14 ebeveyn oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada; ebeveynler dijital hikâyelerin çocuklar üzerindeki olumlu etkilerini en fazla okuma alışkanlığı kazandırma, motivasyonu artırma, okuma yeteneğini geliştirme, kelime hazinesini geliştirme, dinlediğini anlamayı kolaylaştırma, hayal gücünü geliştirme olarak ifade etmişlerdir. Ebeveynler dijital hikâye platformlarını kullanmanın çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerini ise duruş bozuklukları, göz sağlığını ile ilgili sorunlar ve puan toplama kaygısı şeklinde belirtmişlerdir. Çocukların dijital hikâye platformlarını kullanırken yaşadıkları sorunlara ilişkin ebeveyn görüşleri, sistem ve donanım kaynaklı sorunlar ve kullanıcı kaynaklı sorunlar kategorileri altında toplanmıştır. Ayrıca ebeveynler, dijital hikâye platformlarında karşılaşılan sorunlara ilişkin sisteme ve çocuğa yönelik çözüm önerileri sunmuşlardır.
Dijital hikâye, dijital hikâye platformu, ilkokul öğrencileri, ebeveynler.