Bu ürün; Ortaokulların çevre sorunları, ekolojik ayak izleri ve su ayak izleri kavramlarına ilişkin bitkilerin gelişimlerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada gelişimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. 5. sınıf kademesinden 16, 6. sınıf kademesinden 16, 7. sınıf kademesinden 27 ve 8. sınıf kademesinden 21 olmak üzere toplam 80 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Çevre sorunları, ekolojik su ayak izi hakkında senaryolaştırılmış açık uçlu sorular ve yarı çözümün müzakere ürünleri kullanılmaktadır. Çalışmanın birinci sırasındaki çevre sorunları, ekolojik ve su ayak izi etiketleri altında senaryolarla hazırlanmış açık dosyalar yönlendirilmiştir. Verilen yanıtlar literatürdeki uygun ve bilimsel olarak ifadelerin belirtilmemesine göre kategorize edilmiştir. Verilen yanıtlara temalar ve kodlar belirlenerek frekansları belirlendi. 5., 6., 7. ve 8. sınıfların büyük bir bölümünde “Çevre Sorunları” başlığı altında su yasaklı, toprakların korunması, havanın yasaklanması kavramları hakkında bilgilerin yayınlanması cevaplayabildikleri tespit edilmiştir. “Ekolojik Ayak İzi” başlığı altında açıklamalarda yer alan büyük bir doğal ayak izinin bilimsel tanımını yapamadıkları ortaya çıktı. “Su Ayak İzi”nin liderliği altında yaşanan gelişmelerde hiç kimsenin su ayak izinin tanımının yapılmadığı görüldü. Araştırmanın ikinci aşamada ise senaryolarla oluşturulmuş açık kopyaları paralel olarak hazırlanmış yarı tamamlanmış görüşme yapılmıştır. 5., 6., 7. ve 8. sınıflardan beşer öğrenci seçildi; Toplam 20 öğrenci ile yüz yüze yarı görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çevre sorunları hakkında bilgi sahibi oldukları ancak ekolojik ve su ayak izini olarak tanımlanamayanları tespit edilmiştir.
Su yasak, toprağın yasaklanması, hava kirliliği, ekolojik ayak izi, su ayak izi.