Argumentation-Based Learning Model for the Development of 7th Grade Students’ Persuasive Speaking Skills: An Action Research
(7. Sınıf Öğrencilerinin İkna Edici Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesinde Argümantasyon Temelli Öğrenme Modeli: Bir Eylem Araştırması )

Yazar : İlker AYDIN  Gizem SAVRAN  
Türü : Araştırma Makalesi
Baskı Yılı : 2024
Sayı : 16
Sayfa : 423-449
Doi : 76
    


Özet

The purpose of the research is to determine the effect of the Argumentation-Based Learning Model in developing the persuasive speaking skills of 7th grade students and their speaking motivation. The research was conducted based on action research, which is a process to determine and improve the quality of teaching in a real classroom environment. The study group of the research consists of 13 seventh grade students. The qualitative data of the research were obtained based on Toulmin’s Argument Classification Scheme, and the quantitative data were obtained using the Speaking Skills Attitude Scale. During the application process covering the 8th week, the speeches made by the students were recorded every week, and the argument levels were determined by analyzing the recorded speeches. Based on the scale, codes and categories were created. Maxqda 2020 data analysis program was used in the analysis of qualitative data. Attitude scores obtained with the Speaking Skills Attitude Scale were analyzed with the Wilcoxon Signed Ranks test. As a result of the research, it was determined that there was an increase in the arguments produced by the students in terms of quantity and quality and that there was a significant difference between the students’ attitudes towards speaking skills.



Anahtar Kelimeler

Speaking skills, persuasive speaking, speaking attitude, argumentation.



Abstract

Araştırmanın amacı, Argümantasyon Temelli Öğrenme Modelinin 7. sınıf öğrencilerinin ikna edici konuşma becerilerinin geliştirilmesine ve konuşma tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırma, gerçek sınıf ortamında öğretimin niteliğini belirleme ve geliştirmeye yönelik bir süreç olan eylem araştırmasına dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 13 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verileri Toulmin’in Argüman Sınıflama Şeması temel alınarak nicel verileri ise Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. 8. haftayı kapsayan uygulama sürecinde her hafta öğrencilere yaptırılan konuşmalar kaydedilmiş, kaydedilen konuşmalar analiz edilerek argüman düzeyleri belirlenmiştir. Argüman düzeyleri belirlenirken Erduran vd. (2004) tarafından geliştirilen analitik ölçek kullanılmıştır. Ölçekten hareketle kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Nitel verilerin analizinde Maxqda 2020 veri analiz programı kullanılmıştır. Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği ile elde edilen tutum puanları Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ürettikleri argümanlarda nicelik ve nitelik yönünden bir artışın olduğu ve öğrencilerin konuşma becerisine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farkın oluştuğu saptanmıştır. ?



Keywords

elde edilmiştir. 8. haftayı kapsayan uygulama sürecinde her hafta öğrencilere yaptırılan konuşmalar kaydedilmiş, kaydedilen konuşmalar analiz edilerek argüman düzeyleri belirlenmiştir. Argüman düzeyleri belirlenirken Erduran vd. (2004) tarafından geliştirilen analitik ölçek kullanılmıştır. Ölçekten hareketle kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Nitel verilerin analizinde Maxqda 2020 veri analiz programı kullanılmıştır. Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği ile elde edilen tutum puanları Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ürettikleri argümanlarda nicelik ve nitelik yönünden bir artışın olduğu ve öğrencilerin konuşma becerisine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farkın oluştuğu saptanmıştır.

Gelecek Sayı

Aralık 2024 Sayısı

Dergimizin Aralık 2024'te yayımlanacak olan 19. Sayısı için makale kabulü devam etmektedir.

iletişim: 0505 4342666


  • Adres :Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Osmaniye/TÜRKİYE
    Telefon : 0505 4342666 Faks :
    Eposta : korkutataturkiyat@gmail.com